Projekat Partnerstva za realizaciju Održivih razvojnih ciljeva (SDG) između Bosne i Hercegovine i Švicarske ( Inicijalna faza 2024)
Svrha SDG partnerstva između BiH i Švicarske je da inspiriše intervencije održivog razvoja u različitim oblastima u dvije zemlje kroz razmjenu znanja, inovativne pristupe,razmjenu dobrih praksi i naučenih lekcija u oblasti upravljanja procesima SDG-a. Partnerstvom u BiH upravlja Interesorna radna grupa za praćenje implementacije Ciljeva održivog razvoja u BiH (u daljem tekstu SDG Vijeće BiH) imenovana od strane Savjeta ministara BiH za potrebe koordinaciju i praćenja napretka u realizaciji SDG Okvira. Predloženi konkretni rezultati SDG partnerstva su sljedeći:
- Institucije zadužene za upravljanje Agendom 2030 u BiH i Švicarskoj uspostavljaju efikasne i efektivne mehanizme koordinacije za ispunjavanje svojih mandata;
- Učesnici javnog, privatnog i civilnog sektora iz BiH i Švicarske uspostavljaju partnerstva za lokalizaciju SDG-a na podnacionalnim nivoima;
- Stanovništvo u BiH je svjesnije važnosti Agende 2030 i rezultata njene implementacije.
Ovaj projekat finansira Ambasada Švicarske u BiH, a kako bi pomogli implementaciji programa i podržali aktivnosti iz Inicijalne faze projekta, angažovala je IREI za administriranje programskih aktivnosti za potrebe SDG Vijeća BiH tj. institucija čiji su predstavnici imenovani u SDG Vijeće.
U okviru prve faze projekta, do kraja 2024., treba biti razvijen cjelovit projektni dokument na osnovu kojeg će, ukoliko se partner iz Švicarske odluči da finansijski podrži implementaciju projekta, isti biti implementiran do kraja 2031. godine.
Efektivni modeli osnaživanja parlamentaraca u borbi protiv korupcije (Jan-Juni, 2024.)
Cilj projekta jeste da u Bosni i Hercegovini ojačamo mehanizam legislativno-demokratske kontrole za prevenciju korupcije koji bi predstavljao svojevrstan sistem uzajamne kontrole (checks and balances). U svrhu ostvarivanja ovog cilja urađena je analiza postojećih mehanizama borbe protiv korupcije u BiH. Kao rezultat, napisan je izvještaj o postojećim mehanizmima sa preporukama za dalje djelovanje, odnosno kako i na koji način će se moći vršiti monitoring, ali i postupati po prijavi korupcije. IREI je 25. aprila u Bijeloj sali Parlamentarne skupštine BiH organizovao panel diskusiju na ovu temu. Na panel diskusiji autorica Lejla Brčić predstavila je Analizu postojeće prakse borbe protiv korupcije na nivoima države BiH, Federacije BiH i dva kantona, Kantona Sarajevo i Hercegovačko-neretvanske županije/kantona. Četiri relevantna panelista su također iznijeli svoja mišljenja o važnosti Analize i preporuka za implementaciju bore protiv korupcije. Panel diskusija je pokazala relevantnost ovog procesa i imala je značajnu medijsku popračenost od strane brojnih medija.
Jačanje veza i međusobno učenje između pobratimljenih općina Centar Sarajevo i Reggio Emilia (Jan – Dec, 2023)
Ovaj projekat je ojačao veze između pobratimljenih općina Centar Sarajevo (Bosna i Hercegovina) i Reggio Emilia (Italija) koji je finansiran od strane Centralno-evropske Inicijative kroz program Razmjene znanja. Ciljevi ovog projekta su bili jačanje demokratske političke kulture kroz aktivno učešće građana i digitalnu transformaciju općinskih usluga.
Obzirom da je općina Reggio Emilia već imala određena iskstva u toj oblasti, osoblje obje općine zajednički je identificiralo prakse i politike koje Općina Centar Sarajevo može kreirati i/ili unaprijediti u cilju povećanja učešća građana, digitalizacije interakcije općine sa građanima kao i u internim procesima.
U okviru projekta su organizirane dvije posjete: jedna u maju, u okviru koje su se predstavnici općine Centar Sarajevo posjetili općinu Reggio Emilia, i druga posjeta u oktobru, u okviru koje su predstavnici općine Reggio Emilia došli u posjetu općini Centar Sarajevo. Ove posjete pružile su priliku za uvid u rad i detaljnije učenje o dobrim praksama i izazovima drugih. Na osnovu najboljih praksi identifikovanih tokom dvije posjete, osoblje IREI-a objavilo je priručnik „Digitalizacija za građane: dobre prakse za općine i gradove“ na engleskom i bosanskom/hrvatskom/srpskom jeziku.
Ozon - Otvorene i odgovorne općine (Maj 2021-Feb 2023)
Šta radimo
IREI radi sa općinama/gradovima na tome da svoje djelovanje prilagode potrebama građana. Da bismo to postigli, pravimo sistemsku intervenciju i plan, te obučavamo javne službenike kako da implementiraju efikasne mjere i unaprijede transparentnost u svom poslu.
Naše ključne aktivnosti
IREI pomaže lokalnim vlastima u razvoju ključnih strategija, programa i politika i u implementaciji mjera – kako bi se osigurala njihova transparentnost prilikom uspostavljanja i održavanja komunikacije sa građanima.
Jedan od projekata koji trenutno provodimo je Ozon, putem kojeg IREI za općine i gradove besplatno implementira sljedeće aktivnosti:
Program obuke
U skladu sa novim programom i planom komunikacija, Ozon će dizajnirati i implementirati dvodnevni trening program o komunikacijama, transparentnom radu i efikasnosti koji se tiču potreba građana. Učesnici u ovom pogramu će biti 10 ključnih osoba iz administracije. Obuka će osposobiti administrativno osoblje da prvo identifikuju nove mjere i prakse koje će im pomoći, a zatim i da eliminiraju sve dosadašnje nedostatke i postignu veću efikasnost i odgovornost u interakciji sa građanima.
Savjeti iz prve ruke
Osim treninga, stručnjaci Ozon projekta će nastaviti raditi sa zaposlenicima u općini/gradu, pružajući im ad hoc podršku na zahtjev nadležnih općinskih/gradskih službenika. Ovaj dio aktivnosti će biti realiziran kroz metode savjeta iz prve ruke od eksperata sa ekstenzivnim i direktnim iskustvom rada u lokalnim vlastima u Bosni i Hercegovini. Ozon će također omogućiti razmjenu iskustava i konsultacije putem sastanaka sa načelnikom/gradonačelnikom jednom u tromjesečju, kako bi se olakšalo međusobno komuniciranje i učenje.
Nova Programska Politika
Grupa stručnjaka iz različitih oblasti kao što su borba protiv korupcije, općinski/gradski budžeti, socijalna izdavanja, zaštita okoliša i održivi razvoj, rodna ravnopravnost i inkluzija, kao i iz oblasti komunikacija, radit će sa načelnicima/gradonačelnicima na kreiranju programa novih politika, baziranom na izvršenoj analizi potreba općina. Program treba da sadrži konkretne i mjerljive ciljeve za svaku temu – šta može svaka općina/grad postići tokom sljedeće dvije godine. Također, on će sadržavati konkretan dvogodišnji plan aktivnosti, kao i pregled prioriteta sa specifičnim mjerama – kako bi uposlenici općina/gradova mogli postići optimalne rezultate.
Plan komunikacija u skladu sa potrebama građana
Bazirano na procjenama prethodnih komunikacijskih mehanizama i aktivnosti svake općine/grada i njihovog realnog dosega, Ozon stručnjaci će usko sarađivati sa općinskim/gradskim službenicima na revitalizaciji komunikacije sa građanima. Da bismo ovo postigli, mi ćemo im pomoći u kreaciji plana komunikacija koja će uključiti svakodnevne brige/probleme građana kao dio općinskih/gradskih odgovornosti. Za bolji doseg prema svim građanima, plan komunikacija će predložiti kreiranje i korištenje digitalnih kanala, kako bi se omogućio direktan pristup svim građanima, uz novine i TV nastupe, koji su i dalje najčešći vid komunikacije sa građanima koji ne koriste digitalne platforme. Jednako važno za spomenuti, Ozon će organizovati i komunikacijske obuke, kako bi se općinsko/gradsko osoblje što više otvorilo prema građanima.